LCHF med mera

Idag har jag börjat köra med LCHF igen, och det är till stor del min kusin Elias fel (eller egentligen förtjänst).

Att se hur mycket han har förändrats på bara nån vecka inspirerar mig till att göra ett helhjärtat försök, och av erfarenhet så vet jag att det faktiskt hjälper. Förra gången var det GI, alltså med en del kolhydrater. Den här gången kommer det bli ett minimum.


Tänkte summera dagens måltider:
 
Frukost: grillad kyckling med lite smör, två fruktkusar med mjukost.
Lunch: 4 st ägg och en burk makrill.
Middag: grillad kyckling med bearnaisesås, 3 dl proteinrik mjölk.

Det märktes direkt att kroppen inte var van vid en kost utan kolhydrater, så jag har mått ganska konstigt större delen av dan, men nu känns det som att det börjar ordna upp sig.
Jag antar att det kommer ta någon dag innan man mår som vanligt och kanske känner sig lite piggare. Nu måste jag bara kämpa på med den här kosten i minst en månad, och se vad vågen står på då.
Jag är inte en sån som tänker hålla på och mäta omfånget på diverse kroppsdelar, tänker bara känna efter hur jag mår, och sen så känns det väl på kläderna om det händer något. Det kan vara lite svårt att veta om jag tappar vattenvikt, eftersom njurarna nästan inte producerar någon urin längre. Men det är förhoppningsvis inte så länge kvar till operation.

Jag kommer fortsätta uppdatera hur det går med detta projekt, för de som är intresserade.
 

Just det, igår fick jag hem en CPAP-maskin som ska hjälpa till med andningen när jag sover. Tydligen så har jag 44 andningsuppehåll i timmen, så det kan nog påverka hur jag mår på dagarna.
Tyvärr så lyckades jag inte somna med masken på igår kväll, men skam den som ger sig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser framemot att följa det här på bloggen hur det går/ Kram Mamma

2013-01-31 @ 22:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0