Jaja, vissa lagar är ju lite smått lustiga

http://op.se/lanet/ostersund/1.4678269-kissade-fick-boter

Min första tanke när jag läste rubriken var: "Wow, vilken toppjournalistik! Eller, så inte".
Det vet väl varenda kotte att offentlig urinering ger böter, ska det vara nödvändigt att
skriva en hel artikel om det? För övrigt förstår jag inte varför man ska få böter för dyligt,
så länge man åtminstone försöker vara diskret. Ännu ett tätortsproblem, liknande det jag
skrev om i ett tidigare inlägg om hundars toalettbestyr, eller brist på.
Ute på vischan är det ju så naturligt det kan bli, utan att någon blir upprörd.

Sen har vi ju tidelag, som såklart borde ha förbjudits för länge sedan, men det blir väl
förmodligen inte av så länge vi har styrande som antagligen inte kan få sig något
på vanligt sätt. Jag kan då inte komma på någon vettigare anledning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0